За порушення правил дорожнього руху прикарпатські поліцейські від початку 2023 року склали на пішоходів 2131 постанову. Ще 512 постанов — за порушення правил використання флікерів.

За яких умов потрібно використовувати світловідбивні елементи та як штрафують пішоходів, читайте у матеріалі Суспільного.

“У темний час доби та під час ускладнення погоди, зокрема з метою зменшення кількості ДТП, пішоходи, які йдуть проїзною частиною чи узбіччям, повинні використовувати світловідбивні елементи (стрічку, наклейку, жилет) або бути в одязі, який має світлоповертальні елементи для того, щоб їх своєчасно виявили інші учасники дорожнього руху”, — каже речник поліції в області Андрій Яцків.

З його слів, за таке правопорушення передбачений штраф 255 грн.

Іванофранківка Леся Хопта розповідає, що кожного дня повертається з роботи, коли сутеніє. Аби бути помітною для автомобілістів, одягає на одяг флікери – світловідбивні елементи.

Скількох прикарпатців оштрафували за відсутність світловідбивних елементів на одязі

“У вечірній час доби дуже важливо дбати про свою безпеку і безпеку власних дітей, тому важливо мати одяг або світловідбивальні елементи. Тож стараюся мати їх або на одязі, або на сумці. Для своїх дітей використовую рюкзачки зі світловідбивними елементами або ж верхній одяг, який має такі вставки”, — розповідає Леся Хопта.

Водій з понад 20-річним стажем Валерій Онученков каже, що пішоходи повинні використовувати світловідбивні елементи на одязі не лише задля власної безпеки, а й для безпеки водіїв.

“Уже під’їжджаючи до пішохідного переходу, дивимося по тротуарах, чи хтось йде, чи хтось має намір перейти дорогу. Тому, якщо буде якась стрічка хоча б мінімальна або увімкнене світло на ліхтарику в телефоні, ми скидаємо швидкість. Тож ви, будь ласка, переходьте. Тоді й з нашого боку буде якась етика — ми надаємо перевагу, щоб пройти спокійно, безпечно пішохідний перехід. Але своєю чергою для нас зробіть якісь умови, щоб ми могли забезпечити цю безпеку для вас, пішоходів”, — говорить Валерій Онученков.

За 11 місяців 2023 року прикарпатські поліцейські зафіксували 269 ДТП за участі пішоходів. Впродовж останніх п’яти років найвищий показник ДТП з пішоходами складає 305 аварій у 2019.

Про це у відповіді на інформаційний запит Суспільного повідомив начальник управління превентивної діяльності поліції в області Ігор Влашин.

Кількість аварій за участі пішоходів у 2029-2023 роках

  • 2023 рік — 269 (найбільше у вересні — 34);
  • 2022 рік — 210 (найбільше у грудні — 40);
  • 2021 рік — 256 (найбільше у грудні — 40);
  • 2020 рік — 251 (найбільше у лютому та листопаді — по 30);
  • 2019 рік — 305 (найбільше у грудні — 39).

Координатор кампанії “За безпечні дороги” Віктор Загреба розповів Суспільному, що досліджував правила дорожнього руху в країнах Європейського Союзу. Чоловік каже: в багатьох державах є норма про те, що пішоходи повинні позначати себе на дорозі за межами населених пунктів у темну пору доби.

“Наша позиція загалом така, що пішоходи повинні бути відповідальними за свою безпеку, однак все ж таки головна відповідальність лежить на водіях автомобілів. І не можна перекладати цю відповідальність на жертв. Бо пішоходи часто є жертвами в разі ДТП. Швидкість перевищують ті, хто сидять за кермом, а не пішоходи. І швидкість, за статистикою України, — це головна причина ДТП з тяжкими наслідками, з травматизмом, смертністю. Саме швидкість, а не порушення правил з боку пішоходів”, — каже Віктор Загреба.

Джерело