6 грудня, у День Збройних сил України "5 канал" випустив календар з фотографіями оголених журналісток, назвавши це акцією на підтримку армії – кошти з продажу пообіцяли спрямувати на рації для військових. У соцмережах це викликало хвилю обговорень. Зокрема медійники виступили із заявою про неприпустимість подібних сексистських акцій.
"Гарячий аукціон для Дня ЗСУ: журналістки 5 каналу знялися для благодійного календаря "без цензури", — йдеться в повідомленні на сайті телеканалу.
Співавторкою ідеї еротичного календаря стала операторка "5 каналу" Ганка Кудрявцева, адже, за її словами, "хлопці на передовій таке люблять".

"В таких історіях мене найбільше вражає, що це ж десятки людей залучені. Моделі, фотограф, дизайнери, літредактори, редактори каналу, менеджери, відділ піару і т. д. І нікому з них не прийшло в голову, що це сексизм формату Януковича?" – написала керівниця експертного ресурсу "Гендер в деталях" Тамара Злобіна.
"Шановний "5 канал", якщо ваші знайомі військові люблять оголені фото, то скидайте їм їх у приват. А не знецінюйте професію. Чи більше способів зібрати гроші не залишилося?" – написала воєнна кореспондентка Ірина Сампан.
Після цього представниці і представники громадських, жіночих, правозахисних і медійних організацій виступили із заявою про неприпустимість поширення календарів із оголеними журналістками.
"Це нівелює роботу, яку роблять медіа і громадянське суспільство для того, аби жінок в Україні, в тому числі військовослужбовиць, не сприймали як сексуальний об’єкт. Жінки-військові самі часто стикаються із сексизмом і сексуальним насильством і вимушені боротися з цими явищами", – йдеться у заяві.
Заяву підписали 18 осіб та громадських організацій, зокрема голова ГО "Асоціація жінок-юристок України "ЮрФем" Христина Кіт, голова ГО "Жінки в медіа" Ліза Кузьменко, координаторка Кампанії проти сексизму в медіа та політиці "Повага"" Анастасія Багаліка, засновниця та головна редакторка divoche.media Оксана Павленко, команда експертного ресурсу "Гендер в деталях", ГО "Ла Страда-Україна" та інші.
Знайшлися й ті, хто не бачить у подібних публікаціях нічого страшного. Дописувачі порівнюють його із щорічним австралійським календарем із пожежниками, якому у 2023 році вже виповнюється 30 років.
А Інститут масової інформації так проілюстрував дискусію, що розгорілася у соціальних мережах:
Читайте нас у Facebook і Telegram, дивіться наш YouTube.
Станьте частиною Суспільне Культура: напишіть нам про цікаві події культурного життя вашого міста чи селища. Надсилайте свої фото, відео та новини і ми опублікуємо їх на діджитал-платформах Суспільного. Пишіть нам на пошту: [email protected]. Ваші історії важливі для нас!
Джерело