У Кропивницькому побільшало випадків, коли люди панікують, дзвонять у Центр екстреної медичної допомоги та ображають диспетчерів. Порівняно з минулим місцем втричі збільшилась кількість дзвінків, розповіла заступниця директора центру Тамара Беспалова. У вересні їх було від 200 до 500 на добу, у жовтні – 700. Суспільне дізнавалось, як працюють в умовах карантину та на які виклики мають їхати.

Лікар і фельдшер бригади екстреної медичної допомоги готуються перевозити хворого на коронавірус кропивничанина. Одягають захисні костюми, рукавиці та бахіли. На 12:00 це другий виклик за день, коли треба перевести ковідного хворого.

"Ми їдемо у селище Гірниче в амбулаторію, там у чоловіка підтверджений COVID-19. Його треба перевезти у першу інфекційну лікарню. Чоловікові 54 роки, написано, що задихається, він при свідомості", – сказав лікар Сергій Бабєшко.

Люди панікують та ображають диспетчерів. Як працює Центр екстреної меддопомоги у Кропивницькому

Біля амбулаторії хворий чоловік з дружиною. Йому виміряли рівень кисню в крові, в автомобілі швидкої одягли кисневу маску. Чоловік дев’ять днів лікувався вдома, говорить його сімейна лікарка Світлана Кравченко.

"Звернувся на прийом 19 жовтня. ПЛР-тест підтвердив коронавірус, лікувався вдома, так як у нього була легка форма. Я на минулими вихідними його консультувала, але у нього підвищувалась температура і з’явилась дихальна недостатність. Комп'ютерна томографія показала, що у нього двостороння пневмонія та сатурація 87".

Викликів про задуху і підвищену температуру, які надходять до диспетчерів, у жовтні побільшало втричі у порівнянні з вереснем, говорить заступниця директора обласного центру екстреної меддопомоги Тамара Беспалова.

"Є і абсурдні виклики, де люди неначе знущаються. Є навіть ті, які не хочуть отримувати ніяку консультацію, але намагаються повчити, що робити. Є такі, які вважають, що до них повинні приїхати додому, хоча температура тримається в межах норми. Такі виклики займають лінії "103" і люди, яким, можливо, дійсно потрібна екстрена медична допомога, не можуть додзвонитися".

Двадцять відсотків дзвінків, каже Тамара Беспалова, не стосуються їх роботи. Вона назвала, на які виклики, на які повинні виїжджати бригади екстреної допомоги.

"Коли людина потребує реанімаційної допомоги, втратила свідомість, у неї масивна кровотеча, але яку можна контролювати. На критичний виклик повинні за 10 хвилин приїжджати, а на екстрений в медпрацівників є 20 хвилин".

Людмила Коцюба працює диспетчеркою другий рік. Говорить: часто люди дзвонять у паніці, вимагають госпіталізувати, не маючи до цього показань.

"Люди телефонують, що у них висока температура декілька днів, що вони задихаються. Навантаження більше, тому що ми намагаємось з’ясувати кожен випадок. Нам навіть можуть кричати: "Їдьте, мені погано". Люди, буває, навіть нецензурно висловлюються".

Нині в центрі екстреної меддопомоги працюють 22 диспетчери. Зміна одного триває 12 годин.

Читайте також Переохолодження дитини у кропивницькому дитсадку: у міськраді вибачились та що каже її лікарка У Кіровоградській обласній лікарні відновило роботу інфекційне відділення Зламали носа. У Світловодську біля власної квартири побили депутатку міськради

Джерело