На Сумщині відремонтували доріг на один мільярд гривень більше, ніж отримали грошей від держави й витратили 2 млрд 800 млн грн. Про це під час форуму "Велике будівництво. Дороги" розповів начальник обласної служби автодоріг Іван Романюк.

Загалом цьогоріч мають зробити 220 км шляхів державного значення. Основні напрямки – це Київ-Суми-Юнаківка та Суми – Полтава – їх робили цього року і добудовуватимуть у 2022-му. Нині планують завершити ремонт ділянки від села Правдюки до Недригайлова та повністю завершити ремонт дороги Суми-Полтава.

"Перша черга – близько 11 км, що буде виконано в першу чергу. Там ще другою чергою ми передбачаємо в наступні роки вийти на Курський напрямок. Тобто завершити повністю обхід. До цього обстежували усю ділянку, визначали оптимальний маршрут, проектанти пробили трасу, по якій буде йти", – говорить начальник Служби автодоріг у Сумській області Іван Романюк.

На Сумщині відремонтували доріг на один мільярд гривень більше, ніж отримали грошей від держави

Об’їзна дорога орієнтовно йтиме до Косівщини з виходом на конотопський та глухівський напрямки. Довжина об’їзної планується у 14 км. Частина дороги проляже приватними землями.

"Хат нема, є ділянки. Земельники працюють з цим напрямком, узгоджують. Або це буде заміна, десь виділена ділянка землі, та, що підпадає під дорогу. Громада із земель запасу може виділити в іншому місці. Або це буде грошова компенсація. Це все буде передбачено у проєкті", – зазначає Іван Романюк.

Поки приблизна ціна будівництва – понад один млрд грн. Будувати дорогу планують два роки – до 2024-го. За словами Івана Романюка, про тендер говорити зарано. Але хочуть, аби проєктували та будували об’їзну одні руки.

Також на форумі показали обладнання – динамічний прогиномір, яким обстежують шляхи перед їх проєктуванням.

Обладнання – власність дорожнього науково-дослідного інституту ім. Шульгіна.

"Це машина, яка фактично дозволяє виміряти міцність конструкції дороги, яка знаходиться в поганому стані. Ми розуміємо, яка там основа є, і можемо спроєктувати якісну конструкцію. Цей динамічний прогиномір можна використовувати, коли вже дорога побудована, спроєктована, здана в експлуатацію, де ми можемо перевірити наскільки вона відповідає вимогам ДБН. Цей причіп дозволяє нам дуже швидко, протягом 20 секунд поміряти міцність в одній точці", – говорить директор державного дорожнього науково-дослідного інституту ім. М. Шульгіна Артем Бузуглий.

Інститут Шульгіна нині здійснює науково-технічний супровід при будівництві та ремонті доріг, зокрема на Сумщині. Всього на Сумщині понад дві тисячі км доріг державного значення. З них чверть відремонтована.

За публічною кадастровою картою землі, через які може проходити об’їзна дорога, територіально у межах Садівської та Степанівської громад. Що про це знає та чи погоджували із ними будівництво, розповів голова Садівської ОТГ Іван Крючков.

"Я від вас перший раз чую. Зі мною ніхто нічого не погоджував. За цей рік, коли я працюю нічого не було. Якщо вона буде проходити лише через колишню Садівську, то там приватної власності як раз і немає, там землі всі державної власності. Якщо це чіплятиме інтереси громади, то тоді ми будемо радитися з громадою, пропонувати громаді, що нам запропонують, обговорювати з ними", – говорить Іван Крючков.

Джерело