Народний депутат Роберт Горват, обраний за 68 одномандатним округом, відзвітував про результати дворічної роботи у програмі "Сьогодні Головне" на Суспільному. Депутат розповів про законопроєкти ринку вживаних автомобілів, виробництва електрокарів та відміну акцизної марки на виноробній продукції.

Діяльність Роберта Горвата у Верховній Раді

Роберт Горват очолює підкомітет з питань правового забезпечення діяльності митних органів, перебуває у депутатській групі "Довіра". Протягом понад дворічного періоду депутат був присутнім на 94,9% засідань, у 36,7% голосував проти позиції фракції, — такі дані наводять у Telegram-боті "Депутат на долоні".

Роберт Горват подав 89 законопроєктів, 20 з них стали чинними. Також він подав 397 поправок (182 були враховані), 18 запитів (всі розглянули).

Закони про електромобілі та виноробництво. Що зробив Роберт Горват у Верховній Раді Про результати законопроєкту про ринок вживаних автомобілів

За словами Роберта Горвата, щоб купити автомобіль потрібно було 2-3 вартості податків сплатити, щоб розмитнити машину: "Як наслідок, були дві речі: деякі наші українці купували автомобілі 12-ти марок, зроблені в Росії, це нові автомобілі "Volkswagen", "Toyota" тощо. І щоб не купляти вживані авто, їх змушували купляти нові автомобілі, зроблені у Росії".

Депутат розповів, що у 2014-му році надходження від розмитнення становили 2 млрд грн, у 2016-му — 2,3 млрд, у 2017-му — 5,4 млрд, у 2018-му — 9,4 млрд, у 2019-ому — 25 млрд грн, а у 2020-му році імпорт склав 25 млрд грн.

Після прийняття цього закону імпортовали набагато значно автомобілів, — розповів Роберт Горват. "Як наслідок, більше сплатили акцизів. Люди стали більше завозити автомобілів. Надходження від акцизу збільшилися у 10 разів. Тоді і в законі я заклав норми, які забороняли ввозити автомобілі і комплектуючі з РФ", — повідомив Горват.

"Це дозволило поповнити і дорожній фонд. До 2016-го року всі податки йшли у загальний "котел". І його не було видно. У нас не було видно ремонту доріг, був ямковий. Після голосування закону про дорожній фонд надходження від акцизу спрямовувалися до цього фонду", — розповів депутат.

Про потенціал розвитку ринку виготовлення електрокарів в Україні

"У законопроєкті про електромобілі я продовжив несплату ПДВ до 2025 року, щоб електричний транспорт розвивався. На сьогодні його в Україні близько 2%. Але податкові спрощення були направлені не на ввіз, а направлені на те, щоб в Україні відкривалися виробництва", — повідомив Роберт Горват.

За словами депутата, Україна не встигла стати виробником двигунів внутрішнього згорання або газових двигунів, але ми маємо хороші шанси встигнути у еру випусків електромобілів. "Якщо автовиробник буде вибирати для співпраці Угорщину чи Польщу, то вибере Україну. Тому що там прописані преференції, зокрема податкові до 2033-го року".

"На Закарпатті у Чопі працює завод "Єврокар". Я спілкувався з керівництвом компанії: вони сказали, що як тільки буде проголосований законопроєкт, ми починаємо перемовини щодо інвестицій від "Skoda" до Закарпаття з наміром випускати електромобілі. Це непростий процес, немалі інвестиції. Наразі уже заявлено про випуск акумуляторів в Україні з майбутнім експортом їх до Європи та Азії", — розповів Роберт Горват.

Про відміну акцизної марки на виноробній продукції

"У законопроєкті з виноробством ми відмінили оптову ліцензію і зменшили кількість дозвільних документів, які потрібно для отримання ліцензії на виробництво із 140 до 4-х. Ще залишилася акцизна марка. У нас є така, вибачте, дурниця: в нас виготовлення акцизної марки і наклейка коштує 20 копійок, а надходження від неї коштує одну копійку. І державні силові органи можуть приходити і "кошмарити" наших виноробів, і кажуть, що це підакцизний товар. Тому у законопроєкті я вніс правки. Вона вже в таблиці і йде від комітету. Цей законопроєкт, думаю, найближчим часом буде в залі і буде проголосований. Це великий законопроєкт, який несе зміни у податковому законодавстві і ми відмінимо акцизну марку", — розповів Роберт Горват.

Читайте нас у Telegram, Viber та Instagram

Джерело