У Рівненській обласній клінічній лікарні імені Юрія Семенюка запрацював колцентр. Про це 17 вересня повідомили у Facebook на офіційній сторінці медзакладу. Готували колцентр до роботи кілька місяців, а його відкриття анонсували ще у серпні.

Як це працюватиме

Колцентр дає можливість пацієнтові записатися до потрібного лікаря телефоном, уникнути "живої" черги та прийти у призначений день й час, – розповідала Суспільному завідувачка сервісного центру Рівненської обласної лікарні Ірина Пастущенко.

"У колцентрі діє три телефонні лінії: безплатна та два номери телефонів мобільних операторів Київстар та Vodafone. Працюємо з електронною системою "Доктор Eleks", її ще не повністю впровадили. Усі модулі цієї системи плануємо запустити до 31 грудня цього року, – пояснювала Ірина Пастущенко.

У Рівненській обласній лікарні запрацював кол-центр. Що це дає пацієнтам

Пацієнти, з її слів, зможуть записатися не лише до лікаря необхідного профілю, а й обрати того, який подобається найбільше.

Функції кол-центру:

записувати на прийом до спеціалістів та діагностичні обстеження у медичну інформаційну систему; надавати інформацію (графік роботи лікарів, перелік обстежень тощо); надавати підтримку пацієнтам під час організації та отриманні медичної послуги.

Контакти кол-центру:

0-800-335071 (безкоштовний багатоканальний з усіх операторів) 050-0335071 068-8048667

Графік роботи кол-центру 08:15-16:00.

Чому це потрібно медзакладам

Дистанційний запис на прийом до лікаря начальник департаменту охорони здоров'я Олег Вівсянник назвав не обов'язковою вимогою до роботи медзакладу, але тим, що робить його більш конкурентоспроможним.

"Гроші ходять за пацієнтом" – там, де більше пацієнтів, там – і більша фінансова спроможність лікувально-профілактичного закладу. У закладах досі існує проблема "живих" черг. Це стосується і черг до фахівців, які мають високий рейтинг з надання медпослуг, а також фахівців з науково-дослідних інститутів", – пояснив Олег Вівсянник.

Чи доступна електронна черга в інших медзакладах

12 серпня вийшов матеріал-розслідування від агенції "4 влада", у якому журналісти перевірили, як працює послуга електронного запису до фахівців рівненських медзакладів. Приводом стала скарга мешканки Острозької громади на роботу з пацієнтами в Рівненському протипухлинному центрі.

Журналістка агенції "4 влада" Анна Хіночик розповіла Суспільному: досліджували ті заклади, які знаходяться в обласному центрі, на це пішов тиждень.

"Зупинилися на тих, де найбільший потік пацієнтів – це Рівненська обласна лікарня, дитяча обласна лікарня, міська лікарня та обласний діагностичний центр. Найкраще працює черга в обласній дитячій лікарні та частково – у міській лікарні. В обласній лікарні та діагностичному центрі – "жива" черга", – сказала Анна Хіночик.

І додала: журналісти телефонували за номерами телефонів, вказаними на офіційному сайті Рівненського обласного діагностичного центру, проте один з телефонів був вимкнений, на іншому – дзвінки "скидали".

Олег Вівсянник запевнив, що якщо отримують такі звернення, то вирішують питання спільно з керівництвом закладу.

"Ці черги створюються не тільки тому, що не працює колцентр, чи не працює реєстратура діагностичного. Журналістам варто було б зазначити, що пацієнти, які звертаються до діагностичного, мають чітко визначений час до того чи іншого фахівця. А також визначений час на проведення клінічних, лабораторних та інструментальних досліджень", – сказав директор департаменту.

Анна Хіночик на це відреагувала так.

"При зустрічі з Романом Шустиком (на той час він був очільником обласного діагностичного центру – ред.) він зазначив: записатися телефоном можуть лише мешканці районів області. Ті, хто живуть у Рівному, мають прийти до закладу і записатися вже там", – розповіла журналістка.

Що каже НСЗУ

Національна служба здоров'я України не ставить вимоги наявності колцентрів у лікувально-профілактичних закладах. Керівниця пресслужби НСЗУ Лілія Гудзь, коментуючи дослідження "4 влада", зазначила: Національна служба здоров'я України оплачує роботу лікарні – лікування, діагностику, реабілітацію людей.

"Ми платимо за ці медичні послуги. Далі заклад отримує ці кошти і організовує цю діяльність: закуповує все, що їй потрібно, щоб надати цю послугу. І вони оплачують з тих коштів, які платить НСЗУ, послуги медичної інформаційної системи", – сказала Лілія Гудзь.

І додала, про що домовлятися з медичною інформаційною системою – чи тільки про електронні записи, чи про інші сервіс – це справа закладу.

"Ми не будемо штрафувати заклад за те, що у нього немає електронної черги. Він сам себе оштрафує, тому що людям до нього незручно записатися. Якщо заклад зацікавлений в пацієнтах, то зацікавлений, щоб вони приходили саме до нього, а не до іншого закладу", – зазначила Лілія Гудзь.

Хто фінансував колцентр

Олег Вівсянник розповів, що обласна лікарня фінансується коштами НСЗУ, власника, тобто облради та благодійників.

"Використовувати ці гроші для розвитку зв'язків, щоб пацієнт прийшов до даного закладу та отримав якісну медичну допомогу – це не заборонено", – додав очільник меддепартаменту.

І додав, що контроль кількості пацієнтів з "живої" черги також здійснюється, адже інформація про надання допомоги потрапляє в електронну систему охорони здоров'я та автоматично – до НСЗУ.

За словами журналістки Анни Хіночик, раніше в обласній лікарні озвучили ціну впровадження колцентру – 10 тис. грн за створення IP-телефонії та ще 200 доларів, – це близько 5,5 тис. грн, – для електронного кабінету пацієнта.

Читайте нас у Telegram: екстрені новини та щоденні підсумки

Підписуйтесь на рівненське Суспільне у Viber

Долучайтесь до нас в Instagram

Джерело