В останні кілька років на Хмельниччині, як і в усій Україні, взялися за ремонти доріг. Звісно, найбільше ремонтується доріг міжнародного та державного значення, через які пролягають транспортні коридори, що зв’язують країни та регіони. Утім, останнім часом ремонтується чимало й доріг місцевого значення у містах та селах.

Начальник відділу експлуатаційного утримання та безпеки руху державного підприємства «Хмельницька обласна служба місцевих автодоріг» Михайло Литовчук в ефірі радіо «Поділля-центр» розповів, в якому стані зараз знаходяться місцеві дороги, як їх наразі ремонтують та які фактори впливають на їх таку швидку руйнацію.

«Якщо розглянути сітку автомобільних доріг області загального користуванняХмельницької області, то вона складає в межах 7 187 кілометрів. З них дороги державного значення - 2,1 тисячі кілометрів, дороги місцевого значення – трохи більше 5 тисяч кіломерів», - розповів Литовчук.

Місцеві дороги: чому вони на Хмельниччині в жахливому стані і коли їх відремонтують

За його словами, якщо бути самокритичним, то дороги місцевого значення на Хмельниччині потребують капітальних ремонтів, адже поки вони ус знаходяться в незадовільному стані.

«Роками їм не приділяли уваги, а якщо й приділяли, то це були незначні ямкові ремонти. Завжди більшу увагу приділяли дорогам державного значення, тому що там більша інтенсивність руху, там більші вимоги до безпеки дороги. Але, дійсно, в останні роки на дороги місцевого значення теж почали звертати увагу. Виділяються кошти на їх ремонт. Безумовно, їх недостатньо, але щорічно поточним середнім ремонтом наразі ремонтується до 100 км місцевих доріг. Але тут справа в іншому: чому в нас дороги такі? Тому що ці дороги нікому, окрім самим дорожникам, не потрібні. Всі хочуть їздити по гарних дорогах, але ніхто не хоче їх зберігати. Зараз от, до прикладу, по дорогах місцевого значення їздять вантажівки з понаднормовою вагою, і нікому до цього немає діла, а саме ці вантажівки, найчастіше, руйнують оті сільські дороги, які ми потім ремонтуємо», - зазначив експерт.

Михайло Литовчук додав, що в області можна було б збільшити роботи по ремонту доріг, але у Служби місцевих автомобільних доріг, яка є замовником таких ремонтів, дуже обмежене фінансування.

«Ми повинні ремонтувати тисячу кілометрів доріг щорічно, а ми ремонтуємо лише 100 км. У цьому році нам потрібно виконати поточний середній ремонт по 20 об’єктах. Станом на сьогодні виконано 52%. На інших ділянках роботи ще проводяться, і, думаю, ще місяць-два і роботи по поточному ремонту доріг, які передбачені цьогорічною програмою виконання робіт з покращення стану автомобільних доріг в області, будутьвиконані», - розповів Литовчук.

За його словами, у зв’язку з обмеженим фінансуванням, Служба місцевих доріг області давно доріг не будує.

«Ми тільки проводимо поточні ремонти і капітальні. Ми вже 10 років не будуємо нових доріг. Треба проводити реконструкцію доріг, це також йде як новобудівництво, але у зв’язку з обмеженим фінансуванням, ми таких робіт теж не проводимо», - повідомив експерт.

Заступниця начальника управління - начальниця відділу дорожнього господарства управління інфраструктури Хмельницької облдержадміністрації Світлана Непокритова прокоментувала для радіо «Поділля-центр», скільки коштів цьогіріч передбачено на ремонт, будівництво, утримання доріг місцевого значення.

«Для Хмельницької області передбачена субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на фінансове забезпечення будівництва, реконструкції, ремонту і утримання автомобільних доріг загального користування місцевого значення, вулиць і доріг комунальної власності у населених пунктах, в загальній сумі 824,2 мільйона гривень. З них передбачено спрямувати 531,2 мільйона гривень на капітальний, поточний середній ремонт доріг місцевого значення , 88,4 мілйьона гривень на дороги, вулиці комунальної власності у населених пунктах і 204,6 мільйона гривень на поточний дрібний ремонт та експлуатаційне утримання доріг . У 2021 році заплановано здійснити капітальний та поточний ремонт на 57 об’єктах в області», - сказала Світлана Непокритова.

За словами Михайла Литовчука, у переліку доріг, які ремонтуватимуться цьогоріч, є й ті, які ведуть до історико-культурних об’єктів нашої області.

«На поточний рік у нас є замок графа Орловського в Маліївцях. У нас передбачено провести ремонт дороги Міцівці-Морозів протяжністю 7,3 км на суму 42 мільйона гривень, а також відремонтувати міст, там є 14 погонних метрів, на загальну суму 3,2 мільйона гривень», - розповів Литовчук.

Щодо використання нових технологій для ремонту доріг, то експерт зазначив, що через обмежене фінансування вони проводять роботи лише в межах проєктно-кошторисної документації.

«Звісно, ми враховуємо якість асфальтобетонного покриття, яке повинно відповідати державним стандартам. Проте факторів руйнації наших доріг є досить багато. Один з них – недотримання міжремонтних термінів. У зв’язку з відсутністю коштів, ми не проводимо ремонтні роботи тоді, коли закінчується гарантійний термін. А гарнтійний термін при поверхневих обробках – це два роки, при поточному середньому ремонті – три роки. Також одним із фактором руйнації доріг є часті перепади температур, особливо взимку, від плюсової до мінуса. Але найбільше руйнують дороги великовагові транспортні засоби», - пудсумував експерт.

Читайте також Чотири смуги та новий міст: як на Хмельниччині ремонтують автошлях Житомир-Чернівці У Хмельницькому через ремонт дороги буде ускладнено рух транспорту На Хмельниччині дорожники, що ремонтують міжнародну магістраль, «засипали» село землею Зробили водопад: у селі на Хмельниччині люди не задоволені ремонтом центральної дороги

Джерело