28 липня в Івано-Франківській області легкомоторний спортивний літак WT-10 Advantic впав на житловий будинок. Внаслідок трагедії загинули чотири людини, серед яких троє іноземців та пілот літака — професійний льотчик та інструктор Ігор Табанюк.

Випадок привернув увагу до приватної авіації, яка в Україні набирає обертів та популярності. Керівник Всеукраїнської авіаційної асоціації Геннадій Хазан в ефірі Українського радіо розповів скільки таких літаків та аеродромів на території нашої держави, як розвивається ця сфера й хто її контролює.

"Коли говорять про авіацію загального призначення, йдеться про злітні судна, максимальною вагою 5700 кілограмів. Літак Ан-2, наприклад, також входить в цю категорію. Проте ми не комерційна авіація: згідно українського законодавства ми не маємо права перевозити пасажирів", – розповів Хазан.

Як стати пілотом. Експерт розповів про приватну авіацію в Україні

За його словами, в суспільстві існує оманлива думка, що літати не складніше, ніж керувати автомобілем. Проте це не так, адже діяльність пілотів вкрай відповідальна та суворо регламентована законодавством.

“Наша діяльність регулюється авіаційними правилами й Повітряним кодексом. Також є “Порядок використання повітряного простору України”. Все досить суворо: штрафи починаються від 1200 гривень і до нескінченності. Я знаю випадки, коли людям за серйозні помилки призначали штрафи в розмірі понад 100 тисяч гривень”, — зазначив експерт.

За його словами, нагляд у сфері здійснює Державна авіаційна служба — контролюючий орган, який спостерігає за безпекою авіації загалом, в тому числі й тієї, яка займається перевезеннями.

Хазан розповів, що аби стати пілотом, треба закінчити школу, мати медичний сертифікат, скласти іспити та екзаменаційні і кваліфікаційні перевірки, а також мати відповідні допуски. Такі вимоги обумовлені тим, що пілоти відповідають не лише за себе та техніку, але й за людей, які можуть бути з ними на борту.

“Ми літаємо до висоти технічної можливості літака: є приватні літаки, які мають герметичну кабіну, а є й такі, які її не мають і використовується кисень. Від 4000 метрів і вище, згідно з авіаційними правилами України, треба давати кисень, який забезпечують спеціальні системи на бортах літаків", – пояснив експерт.

За словами Хазана, літаки простішої конструкції виконують польоти на висоті до 1500 метрів, а літаки складнішої конструкції – на висоті 2400-2800 метрів.

Він зазначив, що загалом повітряний простір поділяється на контрольований та неконтрольований, і у кожному існують свої правила пересування.

"Десь пів України – це так званий неконтрольований простір класу “G”, де можна літати, коли і як захочете. Контрольований простір, своєю чергою, – це території аеропортів та загальних й військових аеродромів”, – додав він.

Також Геннадій Хазан розповів, що станом на початок 2021 року в Державному авіаційному реєстрі повітряних статків України було зареєстровано понад 400 одиниць приватних суден. Серед них – не лише літаки, але й гелікоптери та інші види повітряного транспорту.

“Проте в порівнянні з іншими країнами, ця кількість зовсім невелика. До прикладу, в Німеччині суден, зареєстрованих на приватних осіб, близько 25 тисяч, у Франції – близько 20 тисяч, у США – понад 400 тисяч”, – підсумував експерт.

Читайте нас у Telegram: головні новини України та світу

Станьте частиною Суспільного: повідомляйте про важливі події з життя вашого міста чи селища. Надсилайте свої фото, відео та новини і ми опублікуємо їх на діджитал-платформах Суспільного. Пишіть нам на пошту: [email protected]. Користувачі акаунтів Google можуть заповнити форму тут. Ваші історії важливі для нас!

Джерело