До початку навчального року для запобігання аваріям у Харкові біля пішохідних переходів планують розмістити понад 80 ростових фігур школярів.

Як визначають місця розташування муляжів та скільки вони коштуватимуть місту, в ефірі "Українського радіо Харків" розказали представники мерії та фахівці у галузі безпеки на дорогах.

Перші 50 фігур

Муляж школяра — це пластикова фігура висотою у півтора метра, яка нагадує дитину в яскравому одязі. За словами заступника міського голови з питань інфраструктури Євгенія Водовозова, ростові фігури встановлюють біля шкіл та у місцях скупчення людей і жвавого руху. Першу партію мають встановити до початку навчального року, каже Водовозов.

На узбіччях у Харкові встановлюють перші 50 ростових муляжів школярів

"Зараз ми встановлюємо десь близько 50 фігур. На нашу думку, ця практика корисна. Статистику щодо аварій з дітьми ми не вивчали, бачили таку практику в інших містах, були звернення від батьків. Зараз перша партія, потім будуть ще", — сказав Євгеній Водовозов.

Де розміщати муляжі, міська влада визначає без залучення патрульної поліції, розповів речник управління патрульної поліції Харкова Дмитро Гайдук. За його словами, за пів року 2021 року в регіоні зареєстрували 89 аварій за участю дітей, 65 з них отримали травми, троє загинули.

У системі Prozorro проведено один тендер на виготовлення ростових фігур школярів. За 82 макети комунальне підприємство "Харків-сигнал" заплатить понад 783 тисячі гривень. Вартість одного — 9550 грн. Усі фігури вже виготовили, частина вже у Харкові, розказав переможець тендеру підприємець з Черкас Юрій Тітаренко.

"Чекаємо оплату. Уся партія однакова. У Черкасах макети теж є, ми їх поставляли, штук 20", — розказав Тітаренко.

Досвід Валок і думка громадськості

На Харківщині перші макети школярів з'явилися у Валках. Через місто проходить траса "Київ-Харків-Довжанський", йде постійний рух, пояснила співробітниця Валківської міської ради Світлана Набока.

"Муляжі хлопчиків встановили, щоб привертати увагу водіїв, вони яскраві. Ми говорили з водіями, місцевими жителями, тими, хто проїздить місто транзитом, усі кажуть, що видно, що далі буде перехід, що варто призупинитись", — каже Світлана Набока.

За словами голови громадської спілки "За безпеку пішоходів" Віктора Козоріза, встановлення фігур мало підвищує безпеку пішоходів.

"Я не бачив статистики чи наукових досліджень, які б говорили, що пластмасові фігурки, встановлені на дорозі, якимось чином зменшують аварійність. Встановлення таких фігурок не передбачене жодними стандартами. Є доведені методи зниження аварійності, наприклад, "лежачі поліцейські", якісна розмітка тощо. Таких заходів часто немає та їх намагаються підмінити видимими речами", — каже Віктор Козоріз.

Юрист Дмитро Журавель вважає, що одних макетів школярів для безпеки пішоходів недостатньо.

"Подібні фігури використовуються за кордоном, але це поодинокі випадки. Сама дорожня інфраструктура повинна спонукати водіїв до того, щоб дотримуватися правил дорожнього руху. Наприклад, на дорозі має бути належна розмітка, засоби для примусового зменшення швидкості, належні знаки, острівки безпеки, стан дорожнього покриття, автоматична фіксація порушень. Необхідно, щоб розмір штрафу був пропорційний розміру доходів водія", — говорить Журавель.

"Якщо і використовувати [фігури], то їх треба ставити різні, не завжди однакові, щоб вони були більш схожі на людей. Тому що до них поступово звикнуть – і все, вони не будуть взагалі ніякої функції виконувати. А так вони відвертають увагу водія від руху. Водій може не побачити, наприклад, маленьку дитину, яка стоїть за цим "гномиком" і потім піде раптово. Тож це може бути небезпечно", — каже юрист Денис Журавель.

Автори: Вікторія Черникова-Берездецька, Марія Солодовнік

Читайте також

У Харкові запускають два нові тролейбусні маршрути

Джерело