Міністерство інфраструктури заявило, що в Україні не буде платних доріг, а за будівництво деяких ділянок інвесторам платитиме держава.

26 липня у відповідь на запитання Суспільного "Чи є достовірною інформація щодо того, що Міністерство інфраструктури України визначилося з шістьма першими платними автобанами?" у Мінінфраструктури повідомили, що наразі відбувається робота над реалізацією проєктів будівництва шести автомобільних доріг, які будуть зведені у співпраці з приватними інвесторами та відзначили, що уряд затвердив максимальну вартість користування дорогами на рівні від 0,023 до 0,133 євро за кілометр.

28 липня голова відомства Олександр Кубраков заявив, що інформація не відповідає дійсності та пояснив, що проєкти державно-приватного партнерства — це формат "оплати частинами" інвестору від держави, без плати за проїзд. Він також наголосив, що "дороги "Великого будівництва" ніколи не будуть платними".

У Мінінфраструктури розповіли, чи будуть в Україні платні дороги

"У жовтні 2020 року Міністерство інфраструктури, Укравтодор, Світовий банк і Міжнародна фінансова корпорація в Україні презентували Першу програму державно-приватного партнерства у дорожній галузі. Йдеться про 6 ділянок доріг загальною протяжністю 1 500 км, які були відібрані для потенційних пілотних проєктів ДПП", — зазначив він.

Зокрема, йдеться про ділянки:

Харків — Дніпро — Запоріжжя (M-29, M-04, M-18) Бориспіль — Полтава (М-03) Херсон — Миколаїв (М-14) Київ — Житомир — Рівне (М-06) Ягодин — Ковель — Луцьк (М-07, М-19) Дніпро-Кривий Ріг — Миколаїв (M-04, H11)

"У рамках цього проєкту плата за проїзд не буде. Внески інвестора компенсуватимуться з державних коштів. Тобто, фактично, йдеться про своєрідний формат оплати частинами, який у світі більше відомий як "availability payments" або "плата за доступність", — пояснив міністр.

За словами Кубракова, наразі в Україні немає жодної дороги загального користування, яка побудована за кошти приватних інвесторів, однак на етапі розробки наразі два потенційних концесійні проєкти: будівництво дороги Стрий — Мукачево та будівництво дороги Краковець — Броди — Рівне.

"Проте варто зауважити, що сам формат співпраці: державно-приватне партнерство чи концесія — все ще на етапі опрацювань і визначення. Обидва ТЕО мають бути завершені до кінця цього року. Розробка техніко-економічного обґрунтування є приватною ініціативою, після завершення досліджень буде оголошено відкритий конкурс, який має визначити майбутнього концесіонера", — зазначив міністр.

Окрім того, постанова уряду від 23 грудня 2020 року, яка визначає максимальний розмір плати за разовий проїзд для доріг, які побудовані на умовах концесії не має стосунку до оновлення доріг в рамках ДПП

"Основне завдання постанови — створити умови для початку діалогу з інвесторами щодо реалізації концесійних проєктів в Україні. Зокрема, це стосується будівництва доріг Стрий — Мукачево та Краковець — Броди — Рівне. Зауважу також, що визначена постановою вартість є "граничною", тобто найвищою, і в її межах визначатиметься вартість проїзду по конкретному маршруту відповідно до ТЕО", — відзначив Кубраков.

Що відомо У жовтні 2020 року Міністерство інфраструктури презентувало шість ділянок доріг для потенційних пілотних проєктів державно-приватного партнерства, які реалізують в рамках першої програми такого партнерства у дорожній галузі. Міністерство розробляє проєкт спільно з Укравтодором, Світовим банком та Міжнародною фінансовою корпорацією (IFC) в Україні. Заплановані автошляхи мають сполучити 10 областей України, їхня загальна довжина сягне 1500 кілометрів. На дорогах планують провести реконструкцію, поточний та капітальний ремонт.

Читайте нас у Telegram: головні новини України та світу

Станьте частиною Суспільного: повідомляйте про важливі події з життя вашого міста чи селища. Надсилайте свої фото, відео та новини і ми опублікуємо їх на діджитал-платформах Суспільного. Пишіть нам на пошту: [email protected]. Користувачі акаунтів Google можуть заповнити форму тут. Ваші історії важливі для нас!

Джерело