Експерт наголошує, що треба покращувати транспортну систему

Пошкодував 35 гривень за годину парковки – заплатиш 700 штрафу. Нові паркувальні зони та підвищені ціни діють вже тиждень. І штрафів так званим "паркувальним зайцям" уже виписали чимало. Інспектори нарахували їх аж 300. У водіїв своя правда. Чи користуються новими зонами та що кажуть про нові тарифи дізнавався журналіст "5 каналу".

Олександр робить так, як і більшість водіїв у Києві. Чоловік ніколи не платить за парковку і має два аргументи. По-перше, каже, він постійно в русі і може зупинитися лише на декілька хвилин. І ще один "залізний" аргумент.

Паркування в центрі Києва подорожчало: чи готові водії платити більше і на скільки збільшилися штрафи (Відео)

"Парковок в принципі не бачу тут по Києву. Є одиниці, якісь там біля ринку якогось. А так взагалі ніде немає цих парковок", – зазначив водій Олекспндр.

Парковки є, але всі вони забиті вщерть, особливо в центрі Києва – додають міські чиновники. І для того, щоб вирішити транспортну проблему, в КМДА вирішили втричі підвищити ціну за паркомісце.

"12 років не піднімались зовсім жодні з тарифів по паркувальних майданчиках. Наша головна ціль розвантажити центр, зменшити кількість пробок і автомобілів, які заїжджають до центральної частини міста", – наголосила заступниця начальника інспекції з паркування КМДА Аліна Ярош.

Проте самих паркомісць в Києві не побільшало. А розцінки змінилися. Відтепер стоянка в центрі столиці коштує 35 гривень за годину, у прилеглій до центру зоні – до 25 гривень, а в спальних районах – 5 гривень за годину. Оновлені зони вже можна побачити в електронних мапах платформи "Київ Цифровий". Через застосунок можна оплатити паркомісце, для цього достатньо ввести номерні знаки авто та банківську карту. Ініціативу чиновників автовласники сприйняли неоднозначно. Кажуть, за три тижні підвищених тарифів результату не помітили.

"Хай вони збільшились, але де же запаркуватись. Немає де. Тобто на парковку заїхати, ти більше часу витрачаєш і там з великою ймовірністю не буде місця", – наголошує водій Ігор.

Водій Артем зауважує: "Я вже скачав додаток, але скажу чесно ще не платив. Хочу спочатку подивитись, потім куплю абонемент. Там я бачив є абонементи на місяць і вже буду платити".

І поки водії звикають до нових зон і тарифів – у центрі столиці діють старі правила. Коли водій чує про Бессарабський ринок столиці, то у нього одразу ж виникає думка – а де ж тут запаркуватись. Місця поруч із ринком кермувальники займають із самого ранку. А хто не встиг залишає авто де доведеться і як доведеться. Усе це триває і нині. Сплачувати 35 гривень за годину на паркомісцях у центрі мало хто хоче. В інспекції з паркування КМДА звітують, що за останній тиждень інспектори виписали понад 300 протоколів. У соцмережах уже поширюють фото квитанцій на 700 гривень штрафу. Та ініціатори не все продумали, переконаний експерт із транспортного планування Дмитро Беспалов. Бодай тому, що водіям, які живуть у центрі, доведеться чимало заплатити за машину, залишену біля дому.

"В Європі є правило, що для резидентів зазвичай паркування безкоштовне, але в нас в законах і правилах такого немає. Ну доведеться або оплачувати, або шукати паркомісце у дворах", – підсумував експерт із транспортного планування Дмитро Беспалов.

Насамперед треба поліпшувати транспортну інфраструктуру, наголошує експерт. Бо на 50 тисяч паркомісць у Києві припадає більше мільйона автомобілів. А тому підвищеними цінами та штрафами проблеми не вирішать.

Мирослав Солонар, Юрій Усік, "5 канал"

Нагадаємо, на півтори години заблокував проїзд для пожежників. Радник глави Офісу президента Олексій Арестович припаркував своє авто поряд із житловим комплексом "Амурський".

Джерело