Інвестор вклав у реконструкцію сто мільйонів гривень. Ще 230 мільйонів заплатив до бюджету, кажуть у Фонді держмайна

Центральний автовокзал Києва. Ось такий вигляд він мав ще півтора року тому. Ось так - нині. Пані Тамара прямує до Харкова. Їхати 9 годин. Жінка втомлена і радіє, що чекає на рейс під кондиціонером, а не на спеці.

"Емоції гарні! Я в захваті. Чистота ідеальна, мені сподобалося, свіжість, легкість. Сиділи біля автобуса, чекали на вулиці. В принципі не біло ніяких зручностей.", – радіє Тамара Фенько

Центральний автовокзал Києва та ще 23 автостанції пустили з молотка у березні торік. Приватний інвестор взявся за реконструкцію.

Сучасний і стильний: у Києві відкрили реконструйований Центральний автовокзал – подробиці (Відео)

Цей чоловік щойно купив квиток. Наталя Компанієць працює касиркою на автовокзалі вже 5 років. Радіє, що стара споруда дочекалася ремонту "здає" популярні маршрути зі столиці.

"Дуже багато в Херсон, Харків, Миколаїв, Одесу - популярні направлення", - каже касирка

В оновленому автовокзалі, або аеропорту для автобусів, як називає його новий власник, з'явилися комфортні зали очікування, камери схову, кафе.

"Сендвічі, донати, беруть багато мініпиріжків. Айс-лате, лимонади", - розповідає продавчиня Анастасія.

А ще кімнати для матері та дитини та номери для ночівлі. У готелі попросять від семисот гривень за добу, у хостелі переночуєте за чотириста з гаком.

"Сюди можна зайти і не відчувати себе в якійсь небезпеці. Те, що коїлось тут раніше, це жах якийсь був", - пригадує представниця агентства-розробника бренду "Укрпас" Марія Сенча.

Центральний автовокзал Києва тепер оновлений і сучасний, але з радянських часів тут дещо таки лишилося. Ідеться про відновлені фактично з нуля після реконструкції панно українських художників - Ади Рибачук та Володимир Мельниченка.

Мистецтво на автовокзалі мало не знищила вода - протікав дах.

"Дах тік, потоки. Реально жахливий стан. Тобто тут все переробили - від комунікацій в підвалі до всього, прибирали все по частинах", - пояснює директор приватної компанії "Укрпас" Максим Скляренко.

Мозаїку новий власник вирішив залишити. Щоби один із поверхів нагадував галерею. Цей твір мистецтва народився на початку 60-х. Саме тоді відкривали столичний автовокзал. Хрещатик, Дніпро, будівля Верховної Ради. Все, що люди бачать із вікна автобуса, відтворили автори мозаїчних панно. Поруч з українськими панорамами зненацька - російський Кремль.

"Тут була проведена декомунізація, була знята зірка. - Але сама споруда лишилася? - Так, ну це мистецтво. Я думаю, мистецтво не підлягає таким змінам. Це лише зі згоди автора, і він сам був присутній при цьому", - переконує представник компанії-розробниці дизайну автовокзалу Іван Магнітич.

Інвестор вклав у реконструкцію сто мільйонів гривень. Ще 230 мільйонів заплатив до бюджету, кажуть у Фонді держмайна. До того, як київський автовокзал віддали у приватні руки, об'єкт "заробляв" лише 30 тисяч на рік.

"Це частина державного підприємства "Київпассервіс", яке було приватизоване за новими прозорими процедурами. Дві тисячі аукціонів вже було проведено за новими правилами в 2020-21 році і по всій Україні об'єкти оживають, отримавши своїх нових приватних ефективних власників", - зазначив голова Фонду державного майна України Дмитро Сенниченко.

"Тут все прозоро, була приватизація, є об'єкт, є зобов'язання інвестора. Він їх виконав. Він відкривається. З нашого боку ми зробимо все, щоб бізнес працював нормально", - наголосив міністр інфраструктури України Олександр Кубраков.

Після реконструкції автовокзал щодня зможе приймати близько семи тисяч пасажирів. А от коли нове обличчя отримають ще два десятки автостанцій у Києві та області, які ще торік теж приватизували, поки що не кажуть.

Ганна Рибалка, Ігор Костюк. "5 канал".

Дивіться також: "Просто казкове місце": дніпряни приголомшені відремонтованою вулицею Яворницького, що стала пішохідною

Джерело