Під час освітньої реформи планується поліпшити стандарти освіти, покращити матеріально-технічну базу, залучити найкращих педагогічних та наукових працівників, запровадити справедливу та прозору систему фінансування у галузі освіти та науки. Про це розповіла начальниця Управління державної служби якості освіти у Запорізькій області Тетяна Озерова в етері програми "На часі" на «Українському радіо Запоріжжя». У ЧОМУ СУТЬ ОСВІТНЬОЇ РЕФОРМИ? У 2017 році розпочалося реформування шкільної освіти в Україні. Процес здійснюватиметься за чотирма напрямками: реформування середньої освіти, професійно-технічної, вищої та створення нової системи управління та фінансування науки. 16 січня 2020 року ВР ухвалила ЗУ "Про повну, загальну, середню освіту", котрим передбачено, що з 2027 року шкільна освіта поділятиметься на 3 рівні: початкову (1-4 класи), базову (5-9 класи) та старшу профільну школу (10-12 класи). Тетяна Озерова зазначає, що згідно з моніторингом якості освіти Нова українська школа показує значно кращі результати. Шкільна реформа гарантує учням рівний доступ до освіти, новітній підхід до викладання, сприяння розвитку креативного мислення. "Моніторинг показує, що діти НУШ — це інші діти. Діти, які не бояться йти в школу. Ці діти мають такі навички, яких ми не побачимо у випускників 4-их класів. Сюди входить і вміння розмовляти державною мовою та іноземними мовами, робота у групах, дослідження світу", — зазначає експертка. ЧИ МОЖУТЬ НЕГАТИВНО ВПЛИНУТИ НА ЯКІСТЬ ОСВІТИ ВЛАСНІ ОСВІТНІ ПРОГРАМИ? На це запитання начальниця Управління державної служби якості освіти у Запорізькій області Тетяна Озерова відповідає заперечно. Каже, освітня програма може бути розроблена в закладі освіти на підставі типових освітніх програм, затверджених Міністерством освіти та науки. А може бути розроблена авторськими колективами, але це не може бути програмою одного вчителя. Це повинна бути освітня програма школи. "Можна користуватися критеріями оцінювання, затвердженими Міністерством освіти та науки, можна розробляти свої, затверджувати педагогічною радою, оприлюднювати їх. Проте, під час підсумку результатів навчання заклад буде змушений переводити власні критерії оцінювання в національну шкалу", — пояснює Тетяна Озерова. ЯК ЗДІЙСНЮВАТИМУТЬСЯ ПЕРЕВІРКИ ШКІЛ? Тетяна Озерова наголошує, що в різних школах підходи до внутрішнього забезпечення освітнього процесу дуже різні. А тому перевіряти школи однозначно будуть і для оцінки вже запроваджено інструментарій "інституційний аудит", який проводиться у плановому і позаплановому порядку. "Це не тільки оцінювання освітніх і управлінських процесів в закладі освіти. Це ще й державний нагляд і контроль, тобто перевірка відповідності державному законодавству в управлінні закладу освіти", — каже фахівчиня. Проте наскільки швидко цей процес буде здійснений, зауважує Тетяна, залежить від бажання школи, тому що на сьогодні карантинні заходи обмежують планові заходи контролю. ЯК ВІДБУВАТИМЕТЬСЯ ЗАРАХУВАННЯ УЧНІВ ДО 10 КЛАСУ? Тетяна Озерова каже, існує єдиний порядок зарахування до 10 класу. Немає ніякого відбору, хоча він може бути порядком, розробленим в ліцеї. У тому випадку, якщо це профільна освіта. Для того, щоб визначити індивідуальну траєкторію розвитку учня. "Місць вистачить на всіх", — Тетяна Озерова, начальниця Управління державної служби якості освіти на Запоріжжі. Також експертка зазначила, що відбудеться механічне додавання кількості класів в тих школах, де залишають старшу профільну школу. Тобто відбору як такого не буде. Єдине що, внутрішня диференціація може бути для того, аби визначити нахили дитини. Нагадаємо, в результаті реформи освіти систему закладів загальної середньої освіти Запоріжжя представлять 121 заклад загальної середньої освіти комунальної форми власності, з них - 10 початкових шкіл, 85 гімназій, 26 ліцеїв. Читайте також: Як батьки запорізьких школярів реагували на реформування середньої освіти протягом останніх пів року

Як освітня реформа змінить навчання у школах Запоріжжя — пояснює експертка

Джерело