У Франції регулятор оштрафував Google на €220 млн за зловживання в сфері інтернет-реклами

Про це повідомляється на сайті регулятора (Autorite de la Concurrence). Про деталі також інформують агентство ВВС, видання Politico та Financial Times.

Розслідування проти Google стартувало в 2019 році після скарг медіаконгломерату Руперта Мердока News Corp., французької газети Le Figaro та бельгійської медіагрупи Rossel La Voix.

Le Figaro згодом, після досягнення угоди з американським технологічним гігантом, відкликала свою скаргу.

“Після звернення з боку News Corp Inc., Le Figaro і групи Rossel La Voix відомство з питань конкуренції винесло рішення оштрафувати Google на €220 мільйонів за зловживання домінуючим становищем на ринку інтернет-реклами для веб-видавців і мобільних застосунків”, – йдеться в заяві регулятора.

Розслідування французької влади виявило, що Google користувалася своїм провідним становищем на ринку рекламних послуг в інтернеті.

Так, деякі інструменти корпорації, такі як Google Ad Manager, використовувалися для просування власному маркетплейсу (торгівельного майданчика) онлайн-реклами Google AdX (де власники сайтів у реальному часі продають рекламні місця).

Як відомо, Google Ad Manager – це рекламна платформа, що працює в режимі реального часу та взаємодіє з медійною мережею Google для продажу й покупки реклами. Вона дає рекламодавцям змогу розміщувати медійну рекламу в Інтернеті.

Регулятор дійшов висновку, що платформа Ad Manager, яка використовується більшістю великих видавців, давала перевагу рекламному аукціону Google Adx, зокрема й надаючи інформацію про заявки конкурентів.

Зазначається, що Google просувала власні рекламні сервіси на шкоду конкурентам.

“Рішення оштрафувати Google має особливе значення, оскільки регулятори вперше в світі зосередили увагу на складних алгоритмічних процесах, від яких залежить рекламний бізнес в інтернеті”, – зазначила голова французького антимонопольного відомства Ізабель де Сільва.

“Практика, запроваджена Google на користь власних рекламних технологій, вплинула на медіагрупи, чия бізнес-модель значною мірою залежить від доходів від реклами. Це серйозна практика, і вона була справедливо покарана”, – наголосив, коментуючи рішення регулятора, міністр фінансів Франції Бруно ле Мер.

У рамках угоди із французьким регулятором компанія пообіцяла змінити свої практики, покращивши взаємодію рекламного сервісу Google Ad Manager із третіми сторонами.

  • Варто зазначити, що це не перший і не єдиний штраф для Google. Так, у грудні 2019 року у Франції компанію оштрафували на 150 мільйонів євро (167 млн доларів) за “непрозорі правила реклами”.
  • У грудні 2020 року французька організація з нагляду за конфіденційністю даних CNIL наклала багатомільйонні штрафи на компанії Google та Amazon за відстеження активності користувачів без їхньої згоди.
  • У лютому 2021 року французька та ірландська філії компанії Google погодилися виплатити Франції штраф в 1,1 млн євро за некоректне відображення рейтингів готелів.
  • У квітні цього року австрійська некомерційна організація None of Your Business (NOYB) подала скаргу на Google у Франції, стверджуючи, що технічний гігант незаконно стежить за користувачами Android без їх згоди.
  • У травні 2021 року антимонопольний регулятор Італії оштрафував корпорацію Google на 123 мільйони доларів за зловживання домінуючим становищем через використання мобільної операційної системи Android і магазину застосунків Google Play.
  • У травні в США компанію Google звинуватили в зборі даних про місцеперебування користувачів навіть при відключеній функції геолокації.

Джерело