На одному із пішохідних переходів у Полтаві замість суцільної тактильної смуги – дві скошені. Це може дезорієнтувати незрячу людину, каже полтавка Марина Бабець. Та за словами доцентки кафедри проєктування автодоріг Тетяни Литвиненко, неправильно тут облаштували і сам пішохідний перехід – під кутом. Проте і за таких умов тактильну смугу влаштовувати мають інакше. Полтавка Марина Бабець переходить дорогу на вулиці Анатолія Кукоби. Жінка з дитинства має порушення зору. Та за тактильною плиткою у цьому місці вона не орієнтується, бо проживає неподалік і знає цей перехід. "Я тут живу із шести років і користуюся цією інфраструктурою навіть з недоступністю", – каже полтавка Марина Бабець. На цьому переході, за словами Марини Бабець, незрячій людині складно зорієнтуватися куди йти, бо тактильну плитку тут поклали неправильно. "Тактильна смуга повинна допомогти людині зорієнтуватися і взяти правильний напрямок на дорогу. Дана тактильна смуга, яка стала предметом нашої розмови, не працює, тому що тут їх дві. І, якщо незряча людина втрапить на одну із них, і буде орієнтуватися на ту інформацію, яку вона надає, то людина буде дезорієнтована. Там зайде у клумбу, там – на орієнтир", – говорить Марина Бабець. "У ДБН (Державні будівельні норми – ред.) написано, що напрямок тактильної плитки, щоб не дезорієнтувати людину, яка має порушення зору, повинна бути своїми пухирцями перпендикулярно до небезпеки – тобто дороги. Але розбивка на дві смуги абсолютно дезорієнтує", − говорить доцентка кафедри проєктування автомобільних доріг Тетяна Литвиненко . Тактильну плитку на цій ділянці поклала компанія «Асфер Груп». Представник організації Станіслав Овсій сказав, що усі роботи виконали з гідно з нормами. Та спілкуватися на камеру не захотів. Згідно із державними будівельними нормами, тактильні смуги повинні мати ширину, відповідно до ширини перешкоди на шляху. А встановлювати їх потрібно паралельно відносно неї. "Перше, що тут неправильно зроблено – це скошений перехід. Тим більше, зробити його прямим не складно. І тоді тактильну плитка, яка тут покладена, потрібно буде переробити і зробити правильно. Є варіанти і для таких скошених перехресть. Але тоді треба на проїзній частині покласти спеціальну направляючу смугу. І прокласти її по середині переходу, щоб людина зорієнтувалася, не втратила напрямок і перейшла на інший бік", − каже доцентка кафедри проєктування автомобільних доріг Тетяна Литвиненко . Щодо цієї тактильної смуги скарг до міськради не надходило. А такі плитки у місті кладуть під час ремонтів доріг та тротуарів, каже заступник Полтавського міського голови Євген Ричка. "На початку року спрямовують гроші на поточні та капітальні ремонти доріг. Для того, щоб розміщували цю плитку, ми вкладаємо їх у проєктні рішення", − каже заступник Полтавського міського голови Євген Ричка. За словами Євгена Рички, тактильну плитку у Полтаві почали встановлювати 2019 року.

Джерело